
Propratno pismo
KAKO NAPISATI POPRATNO PISMO?
Popratno pismo je dokument koji prati vašu biografiju kada konkurišete na neko radno mjesto. Cilj popratnog pisma je da uvede poslodavca u vašu biografiju i ukaže na radna iskustva i aktivnosti koje su od vešeg značaja za radno mjesto na koje se prijavljujete, kao i da predstavite na pravi način vaše kvalitete i sposobnosti. Dobro napisano popratno pismo treba da stimuliše poslodavca da vas pozove na intervju.
Popratno pismo ima formu poslovnog pisma i ne treba biti duže od jedne A4 stranice. U gornjem desnom uglu stranice navedite vaše ime i prezime, adresu i kontakt podatke, a u lijevom uglu navedite ime i prezime kontakt osobe kojoj se obraćate, njegovu/njenu funkciju i kompaniju, odnosno organizaciju u kojoj radi. Ako nemate ime kontakt osobe popratno pismo možete adresirati samo na kompaniju. U vrhu ili na dnu stranice navedite i mjesto i datum pisanja pisma. Obraćanje u pismu počinjete sa 'Poštovani gospodine X /Poštovana gospođice X', a završavate sa 'S poštovanjem'. Ukoliko nemate ime kontakt osobe koristite samo 'Poštovani' odnosno 'Poštovana'. Kao i biografija, popratno pismo ne smije sadržavati gramatičke i pravopisne greške. Prema pravilima pisanja, popratno pismo treba da sadrži četiri pasusa.
Prvi pasus
U prvom pasusu navedite poziciju na koju se prijavljujete i gdje ste dobili informaciju o konkursu za posao.
Drugi pasus
U drugom pasusu obrazložite razloge zašto aplicirate na konkurs i zašto želite taj posao u toj kompaniji. Ovdje je potrebno pokazati jaku motivaciju i zainteresovanost, kao i sposobnost da doprinesete radu te kompanije. Naglasite kako novac nije vaša jedina motivacija za apliciranje, već i mogućnosti napredovanja, usavršavanja ili stjecanja dodatnog profesionalnog iskustva u struci. Ovaj uvodni dio mora biti veoma dobro napisan kako bi podstakao čitaoca da pročita pismo do kraja. Potražite informacije o kompaniji i nastojte što preciznije shvatiti šta se očekuje od budućeg zaposlenika kako bi adekvatno, zanimljivo i jasno naveli potrebne informacije.
Treći pasus
Treći pasus treba da sadrži informacije o kvalifikacijama i vještinama koje posjedujete i koje su bitne za poziciju za koju se prijavljujete. Važno je da naglasite one kvalifikacije koje se traže u konkursu za posao i da ih potkrjepite konkretnim primjerima. Ukoliko i ne posjedujete određene uslove koji se traže u oglasu bitno je da kroz popratno pismo obrazložite zašto ste vi, ipak, prava osoba za tu poziciju.
Četvrti pasus
U posljednjem pasusu izrazite vašu volju da predstavite vaše kvalitete na intervjuu i navedite period od kada ste dostupni za početak rada. Na kraju, zapamtite da uvijek potpišete vaše popratno pismo.

Da li ste koristili usluge javnih službi za zapošljavanje?
Vijesti
Karijerno usmjeravan…
(Sarajevo, mart 2018. godine) - JU „Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo“ Sarajevo nastavlja sa redovnim aktivnostima u oblasti karijernog usmjeravanja. U p...
Read morePoziv za prijave za …
(21.8.2017. godine) - Fondacija 787 u periodu od septembra 2017. do februara 2018. godine održava program ekonomskog osnaživanja „PoWEr“ koji je namijenjen že...
Read morePOZIV ZA STUDENTE, D…
Centar za ekonomski i ruralni razvoj (CERD), poziva sve zainteresovane studente završnih godina, diplomirane ekonomiste i/ili mlade inženjere iz opština sjeve...
Read moreMS&WOOD nudi stipend…
(Sarajevo, 15.6.2017. godine) - Bosanskohercegovački proizvođač visokokvalitetnog dizajniranog namještaja MS&WOOD sa pogonima u Fojnici objavio je poziv bud...
Read morePrijavite se na YEP/…
(Sarajevo, 13.6.2017. godine) - Međunarodni institut inženjera elektronike i elektrotehnike (IEEE) i Projekat zapošljavanja mladih (YEP), uz podršku Vlade Švajc...
Read moreNovo od Hoću.ba
hoću.INFO 1. Odlična prilika za studente: Honorarni posao u Sparkasse banci Odlična prilika namijenjena studentima za honorar...
Read more- 1
- 2
- 3
Ključne kompetencije
Europska unija 2006. godine definirala je osam ključnih kompetencija koncepta cjeloživotnog učenja:
- Komunikacija na maternjem jeziku
- Komunikacija na stranim jezicima
- Digitalne kompetencije...